Névtelen terv(6)
Éjjel-nappal

Minden nap | 0-24

Ügyeleti szám

06 70/566 0707

Hívjon most!

Mit tegyünk autópályás leállás esetén?

Az autópályán történő műszaki meghibásodás vagy baleset esetén fontos tudni, hogy milyen intézkedések szükségesek, és ki jogosult a mentésre. Az alábbiakban összefoglaljuk a legfontosabb tudnivalókat.

Műszaki meghibásodás a leállósávban

Ha az autó meghibásodik és a leállósávban kell megállni, az alábbi lépések követendők:

-Az autósnak 1 órája van, hogy gondoskodjon a jármű elszállításáról.

-Az útellenőr vagy a hatóság, illetve bárki, aki észleli a leállt járművet, értesíti az illetékes vontatót.

-A vontatás egységesített tarifa alapján történik, amely nyilvánosan elérhető.

-Az autót a szerződött partner az alábbi helyek valamelyikére szállítja:

    • legközelebbi parkolóba,
    • autópálya-lehajtóra,
    • szerelőhöz vagy telephelyre (MKIF döntése alapján).

Baleset esetén

Ha baleset történik az autópályán, az eljárás eltér a műszaki meghibásodás esetétől:

  • Csak a szerződött partner szállíthatja el a sérült autót, az ügyfél nem intézkedhet saját maga.
  • A törött járművet a mentést végző szolgáltató saját telephelyére viszi.
  • Ilyenkor a hatóság értesíti a megfelelő vontatót, az autósnak ezzel kapcsolatban nincs teendője.
  • A balesetben sérült autók nem kerülnek parkolóba, mert a hatóság dönt az elszállításról és a mentés időzítéséről.
  •  

Sárga segélykérő telefon az autópályán

Az autópályán és a pihenőkben elhelyezett sárga segélykérő telefonok közvetlenül a mérnökséghez kapcsolódnak, akik automatikusan értesítik az illetékes partnert. A mentési díjak itt is szabályozottak és előre meghatározottak.

Mi a helyzet a kamionokkal?

A kamionmentés folyamata kissé eltérő, mivel a nagyobb járművek speciális eszközöket igényelnek. A szabályozás és az eljárás hasonló, de a vontatás időigénye és költségei eltérhetnek.

Összegzés Autópályás leállás esetén érdemes mielőbb intézkedni. Műszaki meghibásodás esetén az autós maga is kérhet segítséget, de 1 óra után az illetékesek döntenek a vontatásról. Baleset esetén kizárólag a szerződött partnerek végezhetik a mentést, és a hatóság intézkedik az értesítésről. A sárga segélykérő telefon mindig gyors megoldást nyújt, és az előre meghatározott díjak miatt kalkulálható az elszállítás költsége.

MIért mi?​

Szerződéses partnere vagyunk: a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságnak, a Zala Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságnak, a Vas Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságnak, a Zala Vármegyei Rendőr- főkapitányságnak, a Zala Volánnak, a Vasi Volánnak, a Nyugat Dunántúli Vízügyi Igazgatóságnak, az Országos Mentőszolgálatnak, a Magyar Közút Zrt-nek, számos magyar és külföldi assistence szolgáltatónak, könnyű és nehéz-jármű márka szerviznek. Továbbá több közüzemi, energia szolgáltató részére végzünk havaria jellegű hibaelhárítási faladatokat is.

Tevékenységünket 0-24 órás diszpécser szolgálattal és ügyeleti rendszerben végezzük az év 365 napján.

353625597_774296634536454_1728794794029868233_n
Copyright © Különleges Műszaki Mentők Kft. Special Technical Rescue Ltd.